Підготовка велосипеда після зими

1. Якщо ваш велосипед обладнаний гідравлічними гальмами, огляньте їх – не витекла з них рідина. Навіть якщо витік незначна, і гальма продовжують працювати, рідина може потрапити на колодки і диск, гальмування може стати абсолютно неефективним і спричинити серйозні травми як райдера, так і випадкових перехожих.
2. Перевірте покришки, не з'явилися на боковинах тріщини при накачуванні і, відповідно, підвищення тиску, покришка може розійтися, а камера може вибухнути. Нічого страшного не станеться, але переляк забезпечений.
3. Сорочки гальм (якщо у вас механічні гальма) і перемикання передач, в більшості випадків, ніяк не захищені від води, і поступово волога і кисень роблять свою справу – всі окислюється, троси вже не можуть вільно ходити в сорочках, гальмування втрачає свою плавність, а швидкості перемикаються погано або зовсім перестають займатися. В таких випадках необхідно замінити троси та, що багато хто навіть не здогадуються зробити, сорочки гальм і перемикання швидкостей (у них всередині залишається весь оксид, і новий тросик дуже швидко прийде в непридатність). Багато приходять до нас з проханням замінити погано працюють гальма, а потім їдуть щасливі, лише після заміни тросів і сорочок. Пам'ятайте, чим частіше ви доглядаєте за велосипедом, тим довше пройде часу, перш ніж доведеться купувати якісь запчастини.
4. Колодки гальм поступово стираються, їх потрібно періодично підлаштовувати для більш рівномірного зносу і поліпшення гальмування.
5. Перемикання швидкостей також потребує регулювання, навіть якщо ваш велосипед стояв в сухому і теплому місці, і троси були замінені після грязьових осінніх покатушок – за зиму вони, швидше за все, розтягнулися, і тепер їх необхідно знову підтягнути.
6. Сильно затисніть обидва гальма і покачайте велосипед вперед-назад. Не повинно відчуватися ніяких люфтів і лунати сторонніх звуків. Якщо чутні звуки, тим більше якщо це звук металу, необхідно з'ясувати їх причину – катання може бути небезпечним.
7. Підніміть ваш велосипед за кермо або сідло і по черзі похитайте вправо-вліво колеса, якщо відчутний люфт чи чути якісь клацання, колеса потребують чищення, змащення і регулювання втулок. Перевірте спиці – вони повинні бути добре натягнуті, а також, якщо велосипед обладнаний гальмами alloy v-brake, вісімки повинні бути усунені, щоб обід не терся про гальмівні колодки, коли гальма не затиснутий.
8. Похитайте педалі – у них також є підшипники, і вони зрідка, але потребують регулювання, чищення і змащення.
9. Прокрутіть шатун велосипеда в положення 3 години (якщо підійшли до велосипеда з лівого боку) або 9 годин (якщо з правої), похитайте шатун щодо заднього нижнього пера рами – там не повинно спостерігатися ні найменшого люфту. Це принциповий момент – якщо люфт сильний, подальшу експлуатацію без діагностики розумніше було б припинити.
10. Всі знають, що потрібно змащувати ланцюг, але багато хто вважає, що немає необхідності її чистити. Дане оману призводить до накопичення на ланцюги, зірочки і перемикачах величезної кількості бруду, їх виходу з ладу, так і забруднити одяг машинним маслом – справа неприємне. Також раз в сезон необхідно заміряти спеціальним калібром ланцюг, щоб визначити ступінь її розтягнення і зловити момент, коли її необхідно замінити, перш ніж вона почне псувати зірочки.
11. Ну і наостанок, треба взяти шестигранники і перевірити, затягнуті чи болти винесення керма, рульової колонки, перемикачі швидкостей та гальм, затиск сідла і подседельного штиря.